دبیر اجرایی اندیشکده صفا:

توسعه همه جانبه کشور در گرو بکارگیری ظرفیت سمن‌هاست

دبیر اجرایی اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با اشاره به لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها توسعه استان و کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اندیشکده صفا، ابوالفضل محمدی در جریان دیدار نمایندگان تشکل‌های استان با استاندار یزد ضمن بیان این‌که علی‌رغم ظرفیت‌ قوی سمن‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، اجرایی و توسعه‌ای متأسفانه آنگونه که باید از این ظرفیت بهره‌برداری نشده است، اظهار کرد: این مهم باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که حضور سمن‌ها در زمینه‌های برنامه‌‌ریزی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اقدام و عمل کمرنگ است و سازمان‌ها از این پتانسیل بی‌بهره هستند افزود: از تشکل‌ها به عنوان بازوی کمکی دولت یاد شده و فرصت بی‌نظیر به شمار می‌روند بنابراین حمایت و بهره‌گیری از این ظرفیت منجر به توسعه استان می‌شود.

 

دبیراجرایی اندیشکده صفای یزد با اشاره به این‌که سمن‌ها در سه نقش متفاوت ناظر، مشاور و مجری پروژه‌ها بخش دولتی نیز می‌توانند ایفای نقش کنند و به درستی کار را جلو ببرند عنوان کرد: پروژه‌های استانی قطعا پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی هم دارند لذا می‌طلبد تا دستگاه‌های اجرایی در انجام این پروژه‌ها مطالعات پایه اجتماعی و فرهنگی را به عنوان پیوست پروژه به سمن‌ها واگذار کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که جوانان و تشکل‌ها برای حل مشکلات پای کار هستند اظهار کرد: شایسته است دستگاه‌های اجرایی در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های کاری خود از ظرفیت سمن‌ها بهره برداری کنند و دفتر اجتماعی نیز گزارشی از پیشرفت کار ارائه داده تا دستگاه‌هایی که در این حوزه فعال بوده‌اند مورد تشویق استانداری قرار گیرند.

کد خبر: 42
  تاریخ خبر : 5 خرداد 1400