نشست تخصصی اعضای اندیشکده ی صنعت فناوری و اقتصاد با موضوع بررسی نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه 98 کل کشور ،با تاکید بر بودجه استانی

با حضور اعضای اندیشکده صنعت ،فناوری و اقتصاد (صفا) ،اندیشمندان و صاحب نظران استانی نماینده محترم مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اولین نشست تخصصی بررسی لایحه بودجه 98 کل کشور با نگاه استانی به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد.

در این نشست که به همت اندیشکده صنعت ،فناوری و اقتصاد برگزار شد ابتدا مدیر عامل اندیشکده ضمن خوش آمد گویی و بیان اهداف تشکیل این جلسه ،و لزوم شفافیت در همه ابعاد در برنامه ریزی های خرد و کلان کشوری ، این رویکرد دولت تدبیر و امید در لایحه بودجه 98 را تقطه امیدی برای برنامه ریزی ها آینده دانست .

 

بلندیان در ادامه امادگی اندیشکده صنعت ، فناوری و اقتصاد را برای استفاده از ظرفیت های فکری و اندیشه ورزی تخصصی در برنامه های استانی و کشوری را اعلام کرد .تا در کنار مسئولان برنامه ریزی و اجرایی کشور با پشتوانه فکری و دانشی ایفای وظیفه نمایند.

 

آقای مهندس فنایی نایب رییس اندیشکده با تاکید بر " انتقاد در حضور ،احترام در غیاب " و بند 19 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری با طرح چند سوال از مسئولان و صاحب نظران خواست تا در لایحه بودجه 98 مشارکت فعال داشته باشند.

 

اینکه پیشرفت و عملکرد بودجه سال های گذشته و 97 با برنامه ها و ادعاها چقد فاصله دارد ؟.

 

در دنیا بودجه بندی و ردیف های بودجه چگونه است ؟.

 

نقشه اندیشکده ها و کانون های اندیشه ورزی در تهیه اسناد و برنامه های کلان و بودجه بندی به چه شکل می باشد ؟.

 

ایشان با انتقاد از سمت و سوی مالیاتی لایحه بودجه 97 گفت با این مالیات حفظ اشتغال هم محقق نخواهد شد ، پشت هر دستور باید اندیشه ها و منطق های علمی باشند.اندیشکده ها ، نخبگان و صاحبنظران در این زمینه می توانند به دولت کمک کنند .

 

در ادامه آقای دکتر علوی راد ،خانم دکتر نصرالهی ،اقای دکتر معین الدین ،آقای دکتر ابرقویی ،آقای مهندس زارع ،آقای دکتر کوچک زاده ،آقای دکتر دانش ،خانم دکتر طباطبایی به بیان مطالب و دیدگاه های خود پرداختند.

 

در ادامه مهندس موسوی ،نماینده محترم مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزاری این نشست مهم با بیان سبک و سیاق بودجه ریزی در کشور و روند بررسی در کمیسیون های تخصصی و برشی بر آمایش سرزمینی استان یزد توضیحات مفصلی را ایراد کرد .ایشان لایحه بودجه تهیه شده توسط دولت را بهتر از ان چیزی که از مجلس خارج میشود دانست زیرا دولت با نگاه دولتی و جامع به کشور نگاه میکند اما در مجلس متاثر از نگاه های منطقه ای و بومی و رایزنی های بخشی در ظرفیت بودجه تغییراتی ایجاد میشود .

 

در پایان ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن تشریح بودجه استانی و پرداخت به برخی از سوالات مطرح شده در جلسه ،ضمن تشکر از اندیشکده خواستار تداوم این جلسات ارزشمند شد .

کد خبر: 5
  تاریخ خبر : 19 دی 1397