بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از اندیشکده صفا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از اندیشکده صفا بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت این اندیشکده قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اندیشکده صفای یزد، جمال قهرمانی در این بازدید با بیان اینکه اندیشکده صفای یزد یک مجموعه تمام علمی و متخصص است اظهار داشت: باید از پتانسیل چنین مجموعه های بیش از پیش بهره برد و تولید فکر و اندیشه که از نیازهای روز جامعه است را گسترش داد.

وی با بیان اینکه همواره در ارتباط صنعت و دانشگاه مشکل داشتیم که در نتیجه تلاش های چندسال گذشته این مشکل در حال کمرنگ شدن است ادامه داد: اندیشکده صفا نیز باید در بستر جامعه برای بهره مندی مردم اقداماتی نظیر اجرایی سازی اندیشنامه ها فراهم کند و بدنه حاکمیت هم در این زمینه همراه خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر لزوم بازتعریف نقش های فعالیتی برای بهره گیری بیشتر مردم اضافه کرد: مجموعه های تخصصی در هر زمینه ای اقداماتی دارند که لازم و ضروری است برنامه ریزی برای منتفع شدن مردم هم در این حوزه ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فضای اجتماعی جامعه از برخی پارامترها از جمله صنعتی شدن یزد متاثر است و مهاجرپذیر هستیم عنوان کرد: این مهم تبعات فرهنگی و اجتماعی برای یزد داشته و لازم است اندیشکده ها با توجه به شرایط در این زمینه ها نیز ورود کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه تولید در استان یزد اکنون با کمبود نیروی کار مواجه است که تبعات اجتماعی به دنبال دارد تصریح کرد: برای رشد و توسعه صنعت و اقتصاد باید توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد و از افراد صاحب نظر و متخصص در این زمینه بهره برد و با کار کارشناسی جلو رفت.

وی با تاکید بر اینکه این آمادگی را داریم که هرگونه حمایت و همکاری با مجموعه اندیشکده صفای یزد داشته باشیم گفت: هرنوع حمایت و خدمتی که لازم باشد در چارچوب قوانین و مقررات خواهیم داشت.

مدیرعامل اندیشکده صفای یزد هم در ابتدای این نشست به معرفی اندیشکده صفا پرداخت و با اشاره به برگزاری 60 نشست تخصصی در این مجموعه اظهار داشت: اندیشنامه های متعددی در این مجموعه با نظر متخصصان منتشر شده و در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

حسن بلندیان با بیان اینکه اندیشکده از ابتدای فعالیت خود توانسته بدرخشد و رتبه های ملی را به دست آورد افزود: بین اندیشکده صفا و مجموعه مدیریت استان ارتباط موثری وجود دارد و تعامل خوبی شکل گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 61
  تاریخ خبر : 3 خرداد 1402