برگزاری دهمین عصرانه اندیشگاهی در تهران

دهمین عصرانه اندیشگاهی در ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۸ همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین در سالگرد دیدار جامعه اندیشگاهی ایران با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ در تهران و با حضور نمایندگان و فعالانی از ۳۰ اندیشکده و پژوهشکده برگزار گردید.

 این برنامه در سه بخش طراحی شده بود که در بخش اول، مهندس صابر میرزایی با موضوع نقش و جایگاه اندیشکده ها در شرایط تحریم به بیان ایده خود پرداختند.

 از منظر مهندس میرزایی که از موثرترین و با سابقه‌ترین افراد در جامعه اندیشگاهی ایران هستند؛ بسط مبادلات تجاری ایران و درهم‌تنیدگی هر چه بیشتر اقتصاد ایران با اقتصاد منطقه و بعد فرامنطقه، ضامن افزایش امنیت و خروج از شرایط چالش برانگیزی است که میان ایران و غرب به ویژه آمریکا شکل گرفته است.

در بخش دوم با عنوان گفت‌و‌گوی ویژه، نتیجه فعالیت مشترک اندیشکده‌ها در جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها پیرامون حوادث اخیر و ماجرای افزایش نرخ بنزین توسط مدیر اندیشکده «اندیشه و عمل»، جناب آقای اورازانی ارائه شد.

در این ارائه، مسئله از منظرهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود که این منظرهای مختلف از میان بیش از صد یادداشت که در ماه اخیر درباره ماجرای بنزین منتشر شده، استخراج شده بود.

 در بخش پایانی این برنامه هم که گفت‌وگوی درون اندیشگاهی نامگذاری شده بود به مسئله تامین مالی اندیشکده‌ها پرداخته شد و حاضرین از اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف به ارائه دیدگاه و تجربیات موفق و ناموفق خود در این زمینه پرداختند.

 این برنامه که از ساعت ۱۵ آغاز شده بود، پس از نماز مغرب و عشاء نیز ادامه یافت و در ساعت ۱۹ با عکس یادگاری و دسته‌جمعی دهمین عصرانه اندیشگاهی به پایان رسید.

 میزبانی عصرانه دهم را موسسه معنا بر عهده داشت و در حاشیه برنامه نیز نمایشگاهی از آثار و محصولات این موسسه در سه زمینه شبکه‌سازی ایده‌ها،  و موسسات و آثار و محصولات در سه موضوع «فقه حکومتی»، «علم دینی» و «الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی» برقرار بود.

 

کد خبر: 18
  تاریخ خبر : 27 دی 1398