بازدید هیات مدیره اندیشکده صفا از مجموعه ارزشمند کتابخانه وزیری یزد

اعضای هیات مدیره اندیشکده صفا با حضور در کتابخانه و موزه وزیری، از بخش‌های مختلف این مجموعه وابسته به آستان قدس رضوی در یزد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد، حضور بر مزار مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری؛ مؤسس و واقف این کتابخانه در حیاط ورودی آن و ادای احترام به مقام وارسته این عالم فرهیخته و نیک‌اندیش یزدی از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

تابخانه وزیری یزد در سال 1348، توسط حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری با مجموعه ارزشمندی از نسخه‌ها و کتاب‌های خطی و چاپی بر آستان قدس رضوی وقف شده است و از آن تاریخ به بعد، زیر نظر مستقیم این مجموعه بزرگ موقوفاتی وابسته به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اداره می‌شود و روز به روز بر وسعت و عظمت آن افزوده شده است.

یادآور می‌شود، در حال حاضر کتابخانه و موزه وزیری در زیربنای حدود شش هزار و 300 مترمربع، با بهره‌مندی از بخش‌ها و منابع متنوع مطالعاتی زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همه‌روزه جز روزهای تعطیل رسمی از ساعت 7:15 تا 19:30، در جنب مسجد جامع کبیر یزد و در بافت سنتی این شهرستان پذیرای اهل علم و فرهنگ است.

 

دبیرخانه اندیشکده صفای یزد

پنجم آذر  1398

کد خبر: 20
  تاریخ خبر : 5 آذر 1398