گزارش تصویری

چهل و نهمین نشست اندیشکده صفا به میزبانی اردکان برگزار شد

چهل و نهمین نشست تخصصی اندیشکده صفا در شهرستان اردکان با موضوع بررسی توسعه اقتصادی همچنین بازدید از مجتمع فرهنگی، ورزشی آموزشی، مسجد و مصلای احمد آباد اردکان و بازدید از مجتمع بزرگ شیشه اردکان برگزار شد.

مدیرعامل اندیشکده در ابتدا به معرفی اندیشکده و کارکردهای آن در سطح ملی پرداخت و گفت: اندیشکده صفا در سطح استانی راه اندازی شده و بیشتر در سطح ملی کار کرده که استاندار وقت حمایت های خوبی از اندیشکده داشتند اما استاندار جدید هنوز ارتباطی با آن نگرفته است. اندیشکده این قابلیت را دارد تا برای برخی از مسئولیت ها نقش آفرینی کند اما نه اینکه مستقیم به پذیرش مسئولیت ورود داشته باشد.

 

محمدحسین فنایی؛ نایب رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا هم با اشاره به ایده شکل گیری اندیشکده در استان یزد گفت: همواره حرف زدیم و شعار دادیم و برای راهکارها تکنیک اجرایی ندادیم و از سویی بندهای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد اما مسئولان آنگونه که باید درک و توجهی نداشتند.

 

وی ادامه داد: ماهیت اندیشکده صفا ارائه تکنیک اجرایی سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی است تا نگاه و تجربه ای که اندیشمندان در این اندیشکده دارند به دولت کمک کند و تصمیماتی که دولت می گیرد یا مسئولان قصدی برای اجرای تصمیمات دارند، بر اساس نظر نخبگان هم باشد تا آزمون و خطا را به صفر برسانیم.

 

وی افزود: خلائی که در کشور داریم ناشی از نبود اندیشه و تفکر است و اینکه ما در کشور هر روز نالانیم از مسائل و مشکلات و توان کنترل خیلی از مسائل را نداریم اما در مقابل ترامپ و سایر دشمنان چوب لای چرخ کشور می گذارند به دلیل استفاده از اندیشکده است.

 

فنایی عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما با تغییر دولت ها از تجربیات بد و خوب یکدیگر هم استفاده نمی کنند و عادت دارند از دولت و مسئول قبلی بدگویی کنند در حالیکه فقط بد نبوده و قطعا خوبی هایی هم داشته اما نه از اقدام و تجربه خوب صحبت می شود و نه از اقدام و تجربه بد حرفی به میان می آورند.

 

نایب رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا ادامه داد: در کشور ما شرایط به سمتی رفته و می رود که همه گریزان هستند و به نظر می رسد شبیه سازی و تصوری از اینده کشور وجود ندارد که در نبود فکر و اندیشه چه در کشور روی خواهد داد.

 

محمود صلاحی؛ عضو اندیشکده صفای یزد هم در این نشست گفت: اندیشکده صفا این توان و قابلیت را دارد که پشتوانه علمی نطق نمایندگان باشد و نمایندگان در مجلس اگر نطق و تصمیم دارند با اندیشه و علم همراه باشد و انتصاب ها هم بر اساس علم و اندیشه باشد.

 

وی افزود: بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیوستگی دارد و همه این بندها برای توسعه و پیشبرد اهداف کشور نقشی اساسی دارد که متاسفانه به درستی به آن پرداخته نشده و غفلت شده است.

 

نماینده اردکان در مجلس هم با ابراز خرسندی از شکل گیری چنین اندیشکده ای و تبریک به اعضای هیات مدیره و اندیشمندان گفت: اندیشکده صفا در یزد در عمل بیانات مقام معظم رهبری را اجرایی کرده است  نشان داده مطیع رهبری است.

 

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به اینکه تحریم ها و قطعنامه ها تلاش در نابودی کشور داشته و دارند افزود: فارغ از مسائل سیاسی، هیچ کس اعتقادی به اقتصادی مقاومتی نداشته و بر اساس اصل 44 که صحبت از آن می شود به جرات می گویم فقط مقام معظم رهبری به آن معتقدند و اگر این اصل رعایت شده بود به جرات می گویم کشور مشکلات امروز را نداشت.

 

وی افزود: در کشورهای دنیا 220 خدمت در اختیار بخش خصوصی است اما در کشور ما برعکس است متاسفانه فساد نمود یافته در حالیکه اگر اصل 44 به درستی اجرایی می شد فساد نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه فقط همه شعار می دهیم و در عمل توجهی نداریم عنوان کرد: اندیشکده صفا خوراک علمی استان و خوراک سخنرانی نمایندگان را می تواند اصولی ارائه دهد. از اندیشکده صفا هم انتظار دارم بیشتر به معرفی خود بپردازد و تقاضا دارم نمایندگان مجلس به عنوان عضو افتخاری در اندیشکده صفا باشند.

 

محمدرضا دشتی اردکانی ادامه داد: هیچکس جز اندیشکده ها نمی تواند نقشه راه را ترسیم کند و نمونه آن اندیشکده صفا در یزد است که با حضور اندیشمندان و گوهران گران بها تلاش و فعالیت عملیاتی دارد.

 

وی عنوان کرد: باید بچه های علمی و نخبه استان را پیدا کنیم و توسعه استان و حتی کشور را بر اساس نظر پیوستی آن ها بر تصمیمات رقم بزنیم.

 

امام جمعه اردکان هم با بیان اینکه مشورت و پیشنهاد یک راه را برای انسان باز می کند گفت: مسئولان و نمایندگان که دائما باید نظر و تصمیم داشته باشند و این موضوع خطای زیادی دارد که راهکار کاهش خطا استفاده از نظر و مشورت است.

 

به گزارش روابط عمومی، در این سفر یک روزه بازدید از مصلی و مجموعه فرهنگی احمدآباد و بازدید از شرکت تولیدی شیشه اردکان انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر: 49
  تاریخ خبر : 10 آبان 1400