هفتاد و دومین نشست اندیشکده صفا به میزبانی گروه الکتروکویر یزد برگزار شد

هفتاد و دومین نشست اندیشکده صفا یزد به میزبانی گروه الکتروکویر یزد روز سه شنبه ۱۲ دی ماه در این شرکت صنعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اندیشکده صفا یزد، مهندس محمدمهدی فنایی در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت ثمربخش خصوصی در سراسر جهان هدف اصلی شرکت الکتروکویر را ایجاد اشتغال و حل مسائل جامعه برشمرد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند با کمک به بخش دولتی بسیاری از مسائل جامعه را حل کند و امیدواریم دولتی‌ها متوجه این امر باشند که تقویت بخش خصوصی چقدر می‌تواند به آن‌ها در حوزه‌های مختلف کمک کند. 
 
فنایی با اشاره به لزوم شفافیت مالیاتی و مالی بیان داشت: رعایت حق الناس مهم‌ترین اصل در فعالیت اقتصادی است و هیچ حق الناسی واضح‌تر و روشن‌تر از پرداخت مالیات در جهت کمک به حل مسائل کشور نیست. 
 
وی فعالیت فکری را مهم‌ترین رکن توسعه و جریان‌سازی دانست و گفت: اندیشکده‌ها با فعالیت‌های فکری و جریان‌سازی می‌توانند بسیاری از مسائل را حل کنند و اندیشکده صفا نیز این امیدواری را ایجاد کرده که بتواند به حوزه‌های مختلف ورود کند و اندیشنامه‌هایی که توسط این اندیشکده تولید شده‌اند نیز می‌توانند در سطوح مختلف مورد استفاده سیاست گذاران و تصمیم گیران قرار گیرد. 
 
فنایی تصریح کرد: باید همت کرد و در تربیت نسلی کوشید که بتواند با افتخار به کشورش زمینه‌های سربلندی و سرافرازی ایران را در عرصه‌های مختلف فراهم کند. 
 
مؤسس الکتروکویر با اشاره به اهمیت اخلاق در فعالیت صنعتی و اقتصادی، تسخیر دل‌ها و همچنین افزایش سرعت مهارت را دو رکن پایین آوردن ریسک و افزایش بهره‌وری دانست و بر مؤلفه‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی فعالیت اقتصادی و صنعتی تأکید کرد. 
 
وی الگوی تعاملی و گذشت و مهربانی پیامبر اسلام را لازمه رسوخ در قلب انسان‌ها دانست و همچنین توصیه‌های اسلامی به نظم در امور را نیز از مهم‌ترین معیارهای فعالیت در زندگی روزمره و همچنین کار حرفه‌ای برشمرد. 
 
در ادامه مهندس محمدحسین فنایی؛ رییس هیات مدیره اندیشکده صفا با اشاره به اهمیت نقش نیروی انسانی در رشد و توسعه علت موفقیت گروه صنعتی کویر را نیروهایی دانست که علاوه بر اخلاق حرفه‌ای در دانش فنی نیز از مهارت بالایی برخوردار هستند. 
 
وی تصریح کرد: شرکت الکتروکویر که زمانی وارد کننده محصولات از شرکت زیمنس آلمان بود در حال حاضر با تلاش نیروهای جوان و متخصص بومی موفق شده است بسیاری از نیازهای کشور را در داخل تولید کند و این امر موجب شده که شرکت زیمنس در حال حاضر از مشتریان محصولات الکتروکویر محسوب شود. 
 
عباسعلی متوسلیان نایب رییس هیات مدیره اندیشکده صفا نیز در این نشست با اشاره به وضعیت آلایندگی برخی صنایع و آسیب‌های زیست محیطی آن‌ها در استان گفت: شرکت الکتروکویر نمونه یک شرکت موفق صنعتی است که از صنایع آلاینده  پاک و کم آبخواه محسوب میشود و این امر می‌تواند یک الگو برای مدل توسعه صنعتی استان یزد باشد. 
 
متوسلیان بر اهمیت نقش تفکر و اندیشه ورزی در ایجاد تمدن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: غالب تمدن‌ها در مسیر رود خانه یا در کنار سواحل ایجاد شده‌اند اما تمدن یزد در دشت و در کویر بنا شده که نشان دهنده اهمیت تفکر و اندیشه ورزی در تمدن یزد است. 
 
اکرم فداکار عضو اندیشکده صفا ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون سند تحولی یزد نوین بر لزوم تلاش برای ایجاد یزدی متفاوت و مبتنی بر فرهنگ اصیل و بومی این شهر تأکید کرد. 
 
محمدرضا رضایی نژاد عضو هیئت مدیره اندیشکده صفا نیز پیشرفت تاریخ و جهان را محصول خلاقیت و تلاش افرادی دانست که صرفا به فعالیت خود به عنوان یک حرفه و شغل نگاه نکرده‌اند بلکه خود را دارای رسالت و مأموریت دانسته‌اند. 
 
سید مجتبی حسینی‌پور عضو اندیشکده صفا نیز بر لزوم احیای تفکر و اندیشه یزدی در استان تأکید کرد. 
 
در این نشست همچنین سایر حاضرین به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و سپس مهندس محمد مهدی فنایی به عضویت افتخاری اندیشکده صفا در آمد.
 
بازدید از مجموعه گروه تولیدی  الکترو‌کویر، نشست بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مهم روز اقتصادی و تحلیل تجربیات جهانی در یارانه های انرژی از جمله موضوعات این نشست بود.
کد خبر: 73
  تاریخ خبر : 14 دی 1402